Ο τομέας της διαδικτυακής προώθησης και προβολής, ίσως αποτελεί σήμερα το πιο ανταγωνιστικό πεδίο για μια σύγχρονη επιχείρηση.
Η επένδυση της προβολής στο internet αποτελεί πλέον μονόδρομο για κάθε επιχείρηση όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι.
Μπορεί η έκρηξη των κοινωνικών δικτύων, όπως το Facebook, να έδωσε ένα μικρό ψήγμα διαδικτυακής εκπροσώπησης στον οποιαδήποτε επαγγελματία, όμως δυστυχώς δημιούργησε μια μεγάλη στρέβλωση στην αντίληψη πολλών για το τι είναι στην πραγματικότητα η διαδικτυακή προβολή.
Πιο συγκεκριμένα:
Το Facebook και τα άλλα κοινωνικά δίκτυα (Twitter, Instagram, Tik Tok) αποτελούν πρώτης τάξεως βοηθητικά εργαλεία για μια διαδικτυακή προώθηση. Ο λόγος προφανής. Τα χρησιμοποιούν εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον πλανήτη και ο τρόπος λειτουργίας τους μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα την διαδραστικότητα μιας επιχείρησης με τους υποψήφιους ή υφιστάμενους πελάτες της. Σημαντικό ρόλο στη διάδοσή τους έπαιξε ασφαλώς το γεγονός ότι η χρήση τους είναι δωρεάν για όλους.
Δεν είναι λίγες εκείνες οι επιχειρήσεις που επιλέγουν τα κοινωνικά δίκτυα ως το μόνο μέσο προβολής των υπηρεσιών ή προϊόντων τους. Αυτή όμως η επιλογή τους είναι σωστή; Τους επιτρέπει να κάνουν τη διαφορά και να ξεχωρίσουν;
Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους εμείς συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να μην στηρίζουν τη διαφημιστική τους προβολή αποκλειστικά στα κοινωνικά δίκτυα; Ας τους δούμε λίγο συνοπτικά:
1. Τα κοινωνικά δίκτυα δε σας ανήκουν. Οι κανόνες λειτουργίας τους, ακόμα και το περιεχόμενο το οποίο αναρτάτε σε αυτούς ανήκει στους μετόχους - ιδιοκτήτες των δικτύων αυτών. Το περιβάλλον λειτουργίας τους μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή χωρίς να ερωτηθείτε και αυτό να έχει δυσμενέστατες συνέπειες για την προβολή της επιχείρησής σας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αλλαγή πολιτικής του instagram όσον αφορά το κουμπί "like" που δημιούργησε τρομερό πρόβλημα στους influencers ανά τον κόσμο. Αυτό συνέβη διότι οι influencers διεκδικούν μεγαλύτερα ποσά από χορηγούς και δικαιώματα χρήσης ανάλογα με τον αριθμό των "like" που λαμβάνουν στο δίκτυο. Ανάλογες αιφνίδιες αλλαγές συμβαίνουν σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και προκαλούν τη δυσανασχέτηση των χρηστών τους.
2. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ελεύθερα προς χρήση στον καθένα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η επιχείρησή σας ανταγωνίζεται στο ίδιο πεδίο προβολής με άλλους που μπορεί να προσφέρουν ίσως τις ίδιες υπηρεσίες ή προϊόντα με εσάς και να μην αποτελούν καν νόμιμη επιχείρηση. Να μην έχουν νόμιμη έδρα, να μην εκδίδουν παραστατικά, να μην απασχολούν υπαλλήλους και άλλα πολλά που συνοδεύουν τη λειτουργία μιας νόμιμης και υπεύθυνης επιχείρησης. Από τη στιγμή που τα εργαλεία προβολής είναι ίδια για όλους, αναλογιστείτε σε αυτόν τον διαφημιστικό ανταγωνισμό ποιος από τους δυο είναι ο κερδισμένος. Πώς θα μπορέσει άραγε μια μεγάλη επιχείρηση να ξεχωρίσει διαφημιστικά όταν, με τα ίδια δωρεάν εργαλεία, μπορεί να προβληθεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και κάποιος με ανύπαρκτο διαφημιστικό budget με εκείνην; Η διαφημιστική ισοπέδωση των δωρεάν εργαλείων των κοινωνικών δικτύων δυσχέρανε τη θέση στην αγορά, παρά την ευνόησε, για όλες εκείνες τις σπουδαίες επιχειρήσεις που λανθασμένα θεώρησαν ότι μπορούν να αρκεστούν στην no (ή low) budget διαφημιστική πολιτική των social media, διατηρώντας παράλληλα την στρατηγική κυριαρχία τους.
3. Πριν κάποια χρόνια, επικοινώνησε μαζί μας κάποιος υπεύθυνος από μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας. Είχε διαπιστώσει μια τρομερή δυσλειτουργία στο κουμπί "like" και "follow" στην επαγγελματική σελίδα της επιχείρησης στο facebook, την οποία ήδη ακολουθούσαν χιλιάδες χρήστες. Κυριολεκτικά μας έδινε γη και ύδωρ για να διορθώσουμε τη δυσλειτουργία η οποία τελικά οφειλόταν στην αλλαγή πολιτικής του δικτύου. Μάταια προσπαθούσαμε να του εξηγήσουμε ότι κανένας δεν έχει πρόσβαση στον κώδικα του facebook εκτός από τους ίδιους τους υπαλλήλους της. Μας εξήγησε ότι η ομάδα υποστήριξης του facebook δεν είχε απαντήσει σε κανένα αίτημά του με αποτέλεσμα το πρόβλημα να παραμένει για μήνες. Εμείς θα λέγαμε: "Ας πρόσεχαν".
Είναι σε όλους γνωστό ότι πλατφόρμες τέτοιου μεγέθους, σπανίως ανταποκρίνονται σε θέματα υποστήριξης των χρηστών τους. Ή όπως λέει και ο λαός: "ότι πληρώνεις, παίρνεις".
4. Φανταστείτε το (αρκετά πιθανό) ενδεχόμενο, να έχετε επενδύσει χρόνο και χρήμα για την αποκλειστική προβολή σας μέσα από ένα κοινωνικό δίκτυο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι influencers στο instagram. Και κάποια στιγμή μια σημαντική αλλαγή στην πολιτική χρήσης του δικτύου ή ακόμα και η ίδια η παύση του να ακυρώσουν όλη σας την προσπάθεια. Τι θα συμβεί μετά; Πόσος χρόνος θα απαιτηθεί και πόσα χρήματα για να δημιουργηθεί εκ νέου το brand για το οποίο τόσο πασχίσατε; Πώς και με ποιο τρόπο θα μπορέσετε να ανακτήσετε το μερίδιο σας στην αγορά και το πελατολόγιό σας;
Για όλους τους παραπάνω λόγους, εμείς στην webimage προτρέπουμε τους πελάτες μας να ρίχνουν το κύριο βάρος της επένδυσής τους (σε χρόνο και χρήμα) σε ένα δικό τους δικτυακό τόπο (site). Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν τον άμεσο έλεγχο της επένδυσής τους και αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα από τους ανταγωνιστές τους.
H κατοχύρωση του δικού τους domain name μέσω του Εθνικού Μητρώου Ονομάτων Χώρου, εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα στη διάθεση του ονόματος και πάνω σε αυτό μπορούν να χτίσουν άφοβα το δικό τους brand στην αγορά. H κατασκευή ιδιόκτητου site αποτελεί προστιθέμενη αξία για την επιχείρηση και μπορεί να αποτελέσει την υγιή βάση πάνω στην οποία μπορεί να στηριχτεί η οποιαδήποτε διαφημιστική επένδυση.
Τον έλεγχο των λειτουργιών και του περιεχομένου μπορεί ανα πάσα στιγμή, μέσω της διαχειριστικής εταιρείας web design, να ασκεί ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης χωρίς να ανησυχεί για απρόοπτα και δυσάρεστες εκπλήξεις. Από τη στιγμή μάλιστα που θα αναθέσει τη δημιουργία του site και την διαχείρισή του σε μια αξιόπιστη εταιρεία, τότε θα απολαμβάνει και σημαντικές υπηρεσίες υποστήριξης σε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να προκύψει.
Σε πρώτη φάση είναι σημαντικό βήμα για την προώθηση μιας επιχείρησης η κατασκευή site και μάλιστα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην καλαισθησία του, τη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητά του.
Αρκεί όμως μόνον αυτό για να κάνει μια επιχείρηση τη διαφορά και να ξεχωρίσει;
Πριν από κάποια χρόνια, και δεδομένου ότι η εταιρεία που θα αναλαμβάνε το σχεδιασμό των ιστοσελίδων θα εφάρμοζε όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα για τη βελτίωση της κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης (το περίφημο SEO), ναι θα ήταν αρκετό.
Όμως με την πάροδο του χρόνου ο ανταγωνισμός αυξήθηκε κατακόρυφα, αφού όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν τα δικά τους site. Επίσης τα πρωτόκολλα SEO της google, που αποτελεί και τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης, τροποποιούνται διαρκώς και μεταβάλλονται. Αυτό απαιτεί διαρκή ανανέωση και αναβάθμιση ενός ιστότοπου αν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικός.
Ο σημαντικός αριθμός των επιχειρήσεων που επιλέγει να επενδύσει διαφημιστικά σε καμπάνιες του google adwords έχει εκτοξεύσει τη διαφημιστική διαπάνη για ορισμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι πριν περίπου 15 χρόνια, μια λέξη ή φράση κλειδί που αφορούσε την κατασκευή site και το web design, στοίχιζε περίπου 0,15 ευρώ το κάθε κλικ. Σήμερα, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 5 ευρώ σε κάθε κλικ.
Μας προσεγγίζουν λοιπόν διάφοροι ενδιαφερόμενοι πελάτες και απαιτούν:
"Θέλω να βγαίνει η επιχείρησή μου πρώτη στα αποτελέσματα αναζήτησης της google".
Και φυσικά, οι επόμενες ερωτήσεις που ακολουθούν από εμάς είναι οι εξής:
1. Πόσα είστε διατεθειμένος να δαπανήσετε για να προσπεράσετε στην κατάταξη μερικές χιλιάδες ανταγωνιστές σας;
2. Πόσα είστε διατεθειμένος να δαπανήσετε για ένα site που θα ξεχωρίζει και θα κάνει τη διαφορά;
3. Ποιες είναι οι λέξεις ή φράσεις κλειδιά που αφορούν την επιχείρησή σας και με τις οποίες θα συμμετάσχετε σε αυτόν τον αχαλίνωτο πλειστηριασμό της google;
4. Για πόσο καιρό θέλετε να κατατροπώνετε τους ανταγωνιστές σας;
5. Αν, εντελώς υποθετικά, για 1 χρόνο ανακατευθυνόταν όλο το ενδιαφέρον της εγχώριας αγοράς προς την επιχείρησή σας, εκείνη έχει τις υποδομές (επάρκεια αποθήκης, στελέχη, διανομή κλπ) για να ανταποκριθεί στην υπέρμετρη ζήτηση;
Αυτά είναι σημαντικά ερωτήματα που πρέπει κάθε επαγγελματίας να έχει ήδη απαντήσει προτού καν αναρωτηθεί:
"Πώς θα κάνω τη διαφορά και θα ξεχωρίσω από τον ανταγωνισμό μου"
Με την ψηφιακή διείσδυση των επιχειρήσεων στην Ελλάδα να είναι από τις χαμηλότερες στην Ε.Ε, ο εγχώριος επιχειρηματίας θα πρέπει πρώτα να αποφασίσει μια αξιόλογη επένδυση για την κατασκευή ενός ανταγωνιστικού site και σε δεύτερο χρόνο την προβεβλημένη κατάταξή του στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Σε κάθε περίπτωση, η webimage graphics & web design studio, έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί στο έπακρο κάθε αξιόλογο προϋπολογισμό που θα διατεθεί για το σκοπό αυτό.